24 Ocak 2008 Perşembe

Hint Filmlerini Sevmek için...

Bollywood filmlerini sevmek için özellikle de başlangıçta doğru filmler şeçmek ve doğru sırayla ilerlemek çok önemli.Çünkü Bollywood'un anlatım dili alışık olduğumuz batı sinemasından farklı.Onun dilini tiyatro oyunuyla sinemanınkinin karışımı gibi görebiliriz.Sadece tiyatro diliyle anlatıyor denemez çünkü sahnenin karşısında değil içindeyiz,oyuncuların tarzları tiyatrodaki gibi abartılı değil,doğal.Sadece sinema dilini kullanıyor da diyemeyiz çünkü Bollywood sahnelerin gücünü arttırmak için müzikle olsun,efektlerle olsun müdahalede bulunmaktan kaçınmıyor.Sonuçta ortaya içinizi ısıtan,kalbinizi yakalayan ama bir o kadar da masalsı ve sizden uzak bir dünya çıkıyor.Bir diğer husus da bazı beklentilerinizi değiştirmeniz gerekliliği.Şöyle ki,Bollywood filmlerini gerçekçiliğini sorgulayarak izleyemezsiniz.Bu filmlerde oyuncuların makyajı oldukları saklanmaya çalışılmaz,onların saçları her daim tatlı bir rüzgarla uçuşur,bir kişi yirmi kişiyi kavgada alt eder.Bu gibi şeylere takılarak filmlerden hiç zevk alamazsınız.

Yazıda bilinçli olarak Hint sineması değil Bollywood kelimesini kullandım.Çünkü ikisi birbirinden farklı.Nasıl ki Eşkiya,Hamam gibi filmleri üreten bir Türk sinemasından ayrı olarak Buğulu Gözler,Melek mi Şeytan mı filmlerini üreten bir Yeşilçam varsa,Hint sineması ve Bollywood gibi bir ayrım da var.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir konuya deginmişsin. Benimde bir sitem var. www.hintfilmi.net.tc Sitemizin forum köşesinde seni de görmek isteriz.

Hint Filmlerini Sevmek için...
Bollywood filmlerini sevmek için özellikle de başlangıçta doğru filmler şeçmek ve doğru sırayla ilerlemek çok önemli.Çünkü Bollywood'un anlatım dili alışık olduğumuz batı sinemasından farklı.>>>


Beklenti Şekillendiricisi
Bollywood'un anlatım dilinin alıştığımızdan farklı olduğunu belirtmiştim.* Batı sinemasından hint filmlerine geçişin mümkün olduğunca yumuşak olması için Bollywood >>>


Film listesi
Şimdilik izlediğim ve bildiğim filmlerden bir liste yaptım.Filmleri benzerliklerine göre üç grupta topladım.>>>